Založ si blog

Biely rytier

Leto je v plnom prúde, a tak sa ho snažíme spoločne s rodinkou užívať. Vyhľadávame vodné plochy, aby sme sa osviežili, a keďže je potrebné presúvať sa z miesta na miesto, neustále sme odkázaní na pomoc nášho autíčka. A práve auto, respektíve pohľad skrz predné sklo auta mi pripomenul jeden text, ktorým som sa v minulosti zapodieval.

Na úseku dlhom 60 kilometrov, popri šoférovaní, krátkymi hádkami s manželkou a komunikáciou s maličkým synom som si nemohol nevšimnúť asi 6 – 7 billboardov politickej strany (čo je na celkový počet cca 600 ktoré sú oficiálne potvrdené naozaj dosť), ktorá už dávnejšie započala frontálny útok na voliča pred budúcoročnými parlamentnými voľbami.

Billboardy ma upútali svojou jednoduchosťou, jemnosťou, belobou. Biele pozadie, biele košele, ktoré zamenili hokejové dresy, jednoducho základ, na ktorom tváre na ňom stojacich osôb pôsobili priam anjelsky. Jemné výrazy v tvárach pánov Procházku, Beblavého či Hrnčiara pôsobia naozaj upokojujúco, dôveryhodne, odhodlane.

Ale k veci, pretože tento poetický opis billboardov strany Sieť a pomyslenie na ne, by ma mohli bez väčších problémov odpútať od toho, o čom som vlastne chcel písať.

V minulosti som sa pri štúdiu stretol so symbolikou a významom farieb v rôznych terminológiách. A prvé, čo ma napadlo pri pohľade na pána Prochádkzu, bola definícia bielej farby. Biela je farbou čistoty, nevinnosti a úprimnosti, ale i slobody a nezávislosti.

Vo finančnej terminológii nachádzame dva výrazy využívajúce symbol bielej. Jedným z nich je termín biely rytier/jazdec z ang. white knight (ako kontrast k termínu čierny rytier) metaforicky označujúci hrdinu a záchrancu (z lit.známy ako rytier na bielom koni). Po krátkom uvažovaní som pochopil, že mi nejaký študijný text pomôže aj v reálnom živote. Toto poznanie mi dokonale otvorilo oči.

A vtedy mi to došlo. Už na billboardoch nevidím neúspešného kandidáta na prezidenta, človeka, ktorému bolo veľmi ukrivdené prostredníctvom audio nahrávky rozhovoru s politickým kolegom, ktorý mu je bez čohokoľvek ochotný požičať, čo si len zažiada, či od včerajška najznámejšieho svadobného svedka ale rytiera, ktorý bez podpory žiadnej finančnej skupiny, s čistým štítom v pravej ruke prichádza zachrániť nielen celé naše utláčané pravicové spektrum proti krutovláde ľavice, ale celý slovenský národ, ktorý sa už nevie dočkať, kedy sa tento udatný rytier v spoločnosti svojich verných šašov ukáže.

Ale už dosť dosť písania, voda čaká a v Maďarsku je krásne modrá a osviežujúca. Čo mi samozrejme pripomína aj šašov nášho rytiera, ktorí sa ešte donedávna, či už v Maďarsku alebo v modrej, cítili veľmi komfortne.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00, aktualizované: 08:19

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2493x
Priemerná čítanosť článkov: 2493x

Autor blogu

Kategórie

Archív